Tuesday 18 June 2013

0
Komen

Sekali lagi ES Masuk Dapur

Makanan yang dibekal semalam adalah hasil tangan ES
TUp22222222222222222222222222222222
Semalam lepas je aku goreng ayam untuk buat ayam pedas,
ES kata dia nak makan sup sayur
ES memang ada bagitahu aku petang semalam
cumanya aku yang tak ambil port. hehehe
Then, lepas 2, tetibe je ES kata tak pe lah biar dia yang masak

Aku pun terasa bersalah sangat2 dengan ES.

ES :Sayang, honey nak masak sup sayur.
Aku : Biar betol?? sayang nak buat ayam pedas.
ES : kan honey dah bagitahu yang honey makan sup sayur. Honey saja nak tengok sayang ambil pot ke x.
Aku : Honey, sayang minta maaf (dengan rasa bersalah). Okey, tak pe, sayang akan masak
ES :Tak pe, honey boleh masak sendiri
Aku : Okey (gembira + bersalah)
ES : Honey nak masak ikut cara sendiri
Aku : Okey sayangku, masak lebih gak tau. heheh
ES : Esok tak payah nak buh nasi. Honey nak start diet
Aku : (Terpk, boleh ke nak diet sedangkan syik2 masuk dapur je).. huhuhu

Then semalam, sekali lagi ES masuk dapur and prepare bahan2
Aku pun tak sangka.heheh
2 lah aku tak bimbang sebenarnya kalau nak tinggal ES
Sebab aku tahu ES ni boleh berdikari. huhu

Barang2 dalam fridge aku.
Abang ipar aku siap kata meriah fridge aku. heheh

Ok, ni adalah bahan utama iaitu
Ayam
Lada
Bawang2
halia


Ni adalah bawang merah.
Kat mangkuk atas tak de bawang merah sebabnya baru dikupas.







Aku geram betol server office yang lembab ni.
Dah lah susah nak upload foto.
Apa kes plak ni tak dapat nak upload....
Tak pe lah, nnti boleh aku upload je lah
Tak kisah entry mana pun erk. heheh

Haruslah tunjuk ending masakan ES aku nie.
Tapi masa ES masak, aku plak buat tahi mata depan TV
hahahahah
Cian kat ES. tapi memang ES tak bagi aku masuk dapur pun time dia masak
So, aku duk luar je lah

Tau2 je ES kejutkan aku suh masuk bilik and solat Isyak.
Aku tengok jam dh pkul 11.30 mlm pun. Aku pun bangun dengan malasnya.

Hari ini masakan ES aku belom makan lagi. Aku buat lunch selalunya bekal nie
Tapi gulai semalam memang terbaik. macam makan nasi dagang pun ada
Memang best lah. Tapi bau sup sayur ni menarik perhatian jugak

No comments: