Thursday 18 July 2013

0
Komen

Sotong Masak Hitam a.k.a Sotong Misscommunication

Selamat pagi.....
Selamat pagi pampers.. (nyanyi macam lagu iklan)
eh22 tetibe plak teringat lagu iklan pampers 2. hehehe
Mesti korang pk tajuk aku weird kan?
Ok, hari ni aku tunaikan one of my promise tentang menu berbuka. huhu

Actually this is all my Encik Suami punya fault.

ES : Sayang, esok honey akan beli sotong.Sayang buat sotong masak hitam k
Aku: Ok je.. (padahal tak pernah buat)
ES : Ok lah. Esok kita sama2 g pasar beli sotong

Petang Ahad 2 aku pun kuar lah dengan ES
Aku terjah ke Pasar Segar Segi
Aku ingatkan time 2 nak jugak ambil barang2 dapur, tapi hampeh
Ingatkan murah tapi harga bapak gedabak mahal.

Time masak :

ES : Sayang, bukan masak sotong ni berkuah ke?
Aku : Owhh.. honey nak makan kuah erk? Boleh, give me the water
ES : Peliknya....(sambil buat muka)

Beberapa minit kemudian......

ES : Meh sini kejap. Nak show sesuatu.

Bila je aku tengok memang terkejut tahap gaban
Lagi beberapa minit nak berbuka, ES boleh kata bukan sotong hitam macam aku masak ni yang dia nak makan. Patut lah time aku masak dia memang dah pandang pelik pada masakan aku ni.  Bile je ES sebut sotong hitam, aku memang terbayang yang ni. Rupanya ES nak makan sotong rebus / sotong katok serai je pun.




Ni lah yang ES nak sebenarnya.
Aku plak panggil menu ni sotong katok serai @ sotong rebus
  

Ha..... ni lah dia sotong yang aku masak.

Aku terbiasa dengan family aku bila je kata sotong hitam memang yang macam aku masak.
Aku tak puas hati then aku kol mama tanya. Mama aku of course lah sependapat dengan aku. hahahahaha

Then aku nak puas kan hati ES dan juga aku tak nak mengaku kalah, aku kol mertua aku.
Mertua aku nasib lah pandangan yang sama dengan aku. Tapi mertua aku kata memang ES panggil sotong yang 2 sotong hitam pungggggggggggggg. Apa lah laki aku nie. Dia yang salah bagi nama tapi aku plak yang disalahkan.

So, terjadi lah miss communication antara aku dengan ES. Nasib lah masakan aku ni sedap taw. hahahaha. Ingatkan nak simpan juga untuk sahur, last2 ES ratah je. Sedap katanya. huhu

So, untuk masakan aku hari 2, ES bagi nama Sotong Misscommunication. hahahah
Yang penting sedap Okehhhhhhh

Keseluruhan menu aku pada hari Ahad ialah.......


Yang ni aku saja nak tunjuk ES buat air untuk berbuka
Bandung + cincau
heheheheh

No comments: